Kreatív gyermek - Kézműveskedés otthon

Kreatív gyermek - Kézműveskedés otthon

Tudod mi az a csiriz?

Vetőmagszalag készítése környezettudatosan

2022. február 25. - Katica11

Egy régi emlék villant fel bennem.

Első osztályos voltam, amikor valamit meg kellett ragasztani, de nem volt otthon ragasztónk, ezért az anyukám csirizt készített, azzal ragasztottuk meg a házifeladatként kapott alkotást. Talán nem is árultak akkoriban rendes ragasztót. Emlékszem rá, hogy valami kisüveges vízszerű ragasztót lehetett kapni, ami teljesen szétáztatta a papírt, inkább bosszúságot okozott, mint az alkotás örömét. Ha már a ragasztónál tartunk, az biztos, hogy néhány évvel később már árultak "Technokol"-t, ezt azért tudom ilyen biztosan, mert gyerekkoromban rengeteget alkottam, és egy ilyen akció során sikeresen ráfolyattam a technokolt a szőnyegre, amiből sehogyan sem tudtam kitakarítani, így kénytelen voltam hónapokig leplezni a szőnyegnek ezt a részét. Hol a széket toltam a megfelelő pozícióba, hol egy cserép virág vagy egy lazán a foltra helyezett könyv takarta el ezt a szépséghibát. Ha jól emlékszem ettől kezdve mindig én porszívóztam a szobámat. :-)

Szóval vissza a csirizhez. Ma vetőmagszalagot készítettem. Gyönyörű idő volt ma kint, már alig várom, hogy veteményezhessek. Mi is az a vetőmagszalag? Egy praktikus, környezetbarát lehetőség a gyorsabb veteményezésre. Lehet készen is kapni, de mennyivel mókásabb elkészíteni! A gyerekek is tudnak segíteni az elkészítésében.

Lássunk neki!

Szükség lesz hozzá néhány méter WC-papírra, csirizre, ecset, ollóra, tollra és a vetőmagra.

Hogyan készül a csiriz?

Egy joghurtos pohárba tegyünk 1-2 evőkanál hideg vizet. Ebbe keverjünk 1 teáskanál lisztet. (Én valahol azt olvastam, hogy rozsliszttel készítsük, de valószínűleg a búzaliszt is jó.) Sűrűnek kell lennie.

Ecsettel kenjünk a wc-papírra kis csirizpöttyöket. Ezekbe tegyünk 1-1 szem magot. (Én egy gyufaszálat belemártok a csirizbe, majd ezzel a pálcikával felveszek 1 szem magot, amit ráragasztok a papírra.)

Így néz ki:

 

vetomagszalag_2.JPG

Mi látható a képen?

A wc-papír 1 rétegére ráragasztjuk a magokat egymástól azonos távolságra. Hogy pontosan hány cm-re legyenek egymástól, arra a mag tasakján találunk adatot. Általában 3-8 cm-re tegyük a magokat a papírra.

Ezután hajtsuk rá a papírt a magokra, így alul és felül is lesz egy vékony papírréteg.

vetomagszalag_4.JPG

Írjuk rá a szalag végére, hogy milyen magot tartalmaz!

Én 2 sorba ragasztottam a magokat, ezért kettévágtam a szalagot hosszában.

vetomagszalag_7.JPG

Miért környezetbarát a magszalag? Mert így sokkal kevesebb magra van szükség. Feleannyi, de lehet, hogy csak negyedannyi magra lesz szükség. Ezenkívül nem kell egyelni / ritkítani a kikelt növénykéket, hiszen nem lesznek sűrűn. Végül egy esztétikai problémát is kiküszöbölhetünk: ha görbe sorokat vetünk, felénk azt mondják, hogy olyan mint az "ökörhúgyozás". Ha a vetőmagszalagot tesszük le a földbe, akkor egyenes sorokat kapunk.

Az is előnyös, hogy ugyanolyan mélyre kerülnek a magok, ezért egyszerre fognak kikelni.

Végül egy bónusz:

vetomagszalag_8_sorjelzo.jpg

A tejes dobozt szétvágva sorjelző címkéket készítettem. Így újrahasznosítom a csomagolóanyagot és közben azt is fogom tudni, hogy melyik sorba mit vetettem,

Ha kikel a veteményem, fogok róla hozni egy képet.

Van valaki, aki készített vagy használt már vetőmagszalagot? Írjátok meg nekem! És főleg próbáljátok ki, ha van kertetek!

Csodálatos kertészkedő hétvégét kívánok!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativgyermek.blog.hu/api/trackback/id/tr8917766504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása